torsdag 27 oktober 2011


Det var nog att utmana ödet att skriva om min sjukdom som jag gjorde för några dagar sen. Igår kom en enorm smärtattack. Efter det var jag som ett stenansikte och var livrädd för minsta lilla rörelse av ansikte och mun. Inte blir det bättre av det här vädret heller. Nu är det vinter. Det är kallt och blåsigt och när blåsten slår mot ansiktet känner jag hur den där trigeminusnerven väcks upp. Tur i oturen hade jag bestämt att från och nu så har jag butiken öppen bara på förmiddagarna. Så jag höll mig inne resten av dagen. Vi eldade i öppna spisen för inne är det både fuktigt och kyligt nu.
Idag har barnen slutat tidigt från skolan för de har haft firande av Greklands nationaldag som är imorgon. Imorgon, 28 oktober, är alltså en Greklands 2 nationaldagar. Nej-dagen. Det är den dag år 1940 Grekland sade nej till Mussolinis trupper att gå in på grekiskt territorium och ockupera strategiska platser. I år kommer det säkert att firas än mer intensivt då det grekiska folket har så mycket mer att säga nej till.

2 kommentarer:

  1. mm kan tänka mej att det blir lite mer intensivt i år...

    SvaraRadera
  2. Krya på Dej!

    Kram
    // Maya

    SvaraRadera