söndag 4 juni 2023

Då var det söndag igen!

 

Nu börjar det blomma lite andra blommor i trädgården. Röllekan i flera olika färger är så tacksam att ha i de små buketterna på borden på Orexi. Idag såg jag att den vit-röda amaryllisen blommar. De röda har blommat ut för länge sen. 


Om ni är ute och promenerar och ser massor av solrosor vid en liten avtagsväg så kan ni nog vara säkra på att det är vårt hus ni ser :) De blommar inte ännu men det går snabbt nu!

Jag tror nog att sommaren är här nu. Dottern var på stranden igår och lyckades förstås bränna sig. Typisk turist :) Hon tyckte det var lite tråkigt att det var dåligt väder här när hon kom hit så igår när sommaren visade sig ville hon väl passa på. 

Det börjar bli ganska mycket att göra på restaurangen nu så vi är förstås väldigt glada att dottern är här och kan hjälpa till. Snart får vi en till personal också så då kan det få fortsätta att vara fullsatt på kvällarna :)

Ett stort tack till alla er som skickade foton till mig!! Jag har skickat en del till "reklamsnubben" och sen så får vi se vad han vill använda sig av. Jag försöker själv hinna med att ta lite matbilder men det är så svårt och speciellt när maten snabbt ska ut till gästerna och det är tusen andra saker att göra. Att fota vår egen mat funkar ju inte för det blir oftast en blandad kompott av rester... Det kan bli lite spagetti med stifadosås (såsen från stifadon men utan kött oftast eller kanske vi har tur och det finns typ en halv portion kött kvar) eller lite överblivna grillade grönsaker.. Har jag riktigt tur så kanske sonen gjorde lite för mycket "cretan pasta" så jag får en miniportion. (de flesta pasta-rätterna gör sonen från scratch vid beställning och finns inte färdigt och värms upp) 

Tidigare år har vi ofta haft stängt en dag i veckan eller öppnat senare en dag. I år tog vi beslutet att inte göra så utan vi kör på hela dagarna. Det är för mycket att förlora på att ha stängt. Skulle vi se senare i sommar att det är alltför lugnt över lunchen när alla ligger på stranden så kanske vi öppnar senare nån dag. Nu är det bara söndagar vi tar det lite lugnare på morgonen eftersom vi inte kan uträtta några ärenden ändå. Då lyxar vi till det lite och åker och tar en kaffe på Golden Bay innan vi öppnar. Idag tror jag t o m att vi ska ta lite frukost också. Åtminstone jag och dottern. 

Jag önskar er alla en fin söndag och för imorgon säger jag då Kali Evdomada!

1 kommentar:

  1. Högsommar i Sverige nu, varmt och skönt.
    Lycka till med restaurangen och hoppas på en bra säsong.

    SvaraRadera