tisdag 20 september 2022

Lite bra och lite dåligt


 

Positiva nyheter är att vår bil är reparerad. Det var någon del som fick åka till Aten för att bli fixad men det ordnade vår bilverkstad och nu fungerar bilen galant igen. För hur lång tid vet ingen men förhoppningsvis ett tag till i varje fall. Att köpa en annan bil finns förstås som en plan. Vi såg en annons som vi ringde på och det var en biluthyrare som vi känner. Biluthyrarna byter ju ut sina bilar då och då och hos dem kan man ibland "fynda". När han hörde att det var maken som ringde och de pratade lite utbrast uthyraren - åh, har ni fortfarande den bilen! (och jag kan tillägga att det var mycket, mycket länge sedan vi träffades. 

En annan bra nyhet är att det fortfarande är fullsatt varje kväll. Det är verkligen kul även om det förstås är stressigt och alla börjar bli trötta. Men både vi och personalen vet ju att det troligtvis rör sig om några veckor innan det lugnar sig och snart är det vinter och vi får vila.

Själv besväras jag av min trigeminusneuralgi. Det var länge sedan jag hade så ont. Trots att jag tar maxdos av min medicin så gör det ont i stort sett hela dagen. Jag passar på att äta en halvtimme efter medicinintaget för då kan det var en stunds uppehåll i smärtan. Förhoppnings går det över snart. Jag menar, jag har ju haft ont förr och det kommer ju och går så jag hoppas varje dag att imorgon är det borta...Jag går dessutom omkring och småhaltar då jag troligtvis har trampat snett och foten behöver väl vila lite men det får den inte göra så mycket. Idag öppnar vi 18.00 så efter lite shoppingärenden ska jag lägga mig i soffan och vila.

Förra året hade vi flera prydnadskalabasser som växte på restaurangen. I år är det bara en par små som har tagit sig där. Hemma har vi dock fler. Som ni ser på fotot ovan så är det ett olivträd som istället ser ut som ett "kalabassträd". Även i sonens växthus växer flera stycken. 

Idag kommer maken att beställa ved inför vintern. Vi fick ett sms från han som vi köper ved från att vi borde passa på nu. Både efterfrågan och pris har redan gått upp. Med de kommande ökade elpriserna köper många ved redan nu inför vintern så det kommer troligtvis inte gå att få tag i senare. Jag hoppas verkligen på en varmare vinter i år än förra året som ju var så kall och ruggig. Jag gick ju även på min cellgiftsbehandling förra vintern och var mer köldkänslig än vanligt. 

Jag önskar er en fortsatt bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar