måndag 24 oktober 2016

Höstmöte





Godmorgon och kali evdomada! Kalimera och ha en bra vecka! Måndag igen och nya möjligheter att göra den kommande veckan till något bra. Själv ska jag försöka gå ner något av alla de kilon jag la på mig i Sverige samt sedan jag kom tillbaka hit till Kreta.

Igår var det dags för det årliga höstmötet som svenska föreningen i Chania håller. Det blev några punkter som bestämdes och det diskuterades en hel del om julbazaren. Dessutom bjöd föreningen på kaffe och lunch.

Om det finns några svenskar boende här som inte är med i svenska föreningen tycker jag ni ska gå med. Man behöver ju inte engagera sig om man inte vill och inte heller vara med på alla möten utan man kan ju hitta på egna grejer också och få med andra på det. Jag till exempel gav förslag på en bestämd tid för långpromenad. På det viset kanske jag tvingar mig ut att gå mer som just nu aldrig blir av. Finns det en bestämd tid blir det lättare att komma iväg och inte skylla på att jag måste göra det ena och det andra.

Torsdagsträffar hålls för alla intresserade. De träffas på ett ställe i stan och besöker torsdagsmarknaden och äter sedan lunch tillsammans. Handarbetskvällar kommer att hållas en gång i veckan från och med november. Då fikas det, pratas och ibland handarbetas det....

En utflykt kommer att hållas då man besöker det nya museet i Rethymnon och gör en stadsrundtur. En auktoriserad guide följer med. Föreningen står för allt utom inträdet på museet och mat och dryck.

Det föreningen bjöd på igår och utflykten som föreningen betalar finansieras genom medlemsavgiften (som är bara 20 euro) men även vinsten från julbazaren. Men...för att hålla en julbazar behövs en bra lokal och det finns inte just nu. Någon som bor här som har förslag??


Inför julbazaren kommer alla medlemmar att få beställningslistor för svensk julmat. Mums! Viktigt är dock att era beställningarna kommer in i tid för att allt ska fungera.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar