onsdag 13 maj 2015

Med hjärtat i halsgropen


Jag hade min laptop på en stund i morse. Jag satt och försökte lära mig hur icloud fungerar och hur jag får foton från laptopen till telefonen. Den andra vägen är ju ingen konst. Jag har en del fina foton som jag ville lägga in på instagram och då måste jag ju ha dem i telefonen. Dessutom är det ju ett sätt att förvara fotona i icloud ifall laptopen kraschar igen. Den gjorde ju det för ett par år sen och jag förlorade massor av foton som jag givetvis inte hade sparat någonstans. När det gick upp ett ljus för mig hur icloud fungerar så blev det plötsligt svart.  Åh, nej. Laptopen fick vila hela dagen och nu fungerar den men jag vet att den har nog inte lång tid kvar. 


De fotona jag lägger in här nu är från fjolårets utflykt med svenska föreningen då vi var till Anogia och Margarites. En av mina favoritsysselsättningar är att åka till byar och bara strosa omkring för det är ju här man hittar alla mysiga "typisktgrekland" motiv att fota. 


Det är 13 maj och det är fortfarande ruskigt lugnt här. Säsongen har liksom inte startat. Vi sitter här och väntar på kunderna och vi säger att imorgon...på fredag nör det är nya ankomster..nästa vecka. Tiden går. Kommer vi att hinna ta igen det missade innan säsongen är slut igen. Finns det möjligtvis rädsla bland en del att åka till Grekland? Jag ser då och då att det delas på facebook att om 7 dagar tar Greklands pengar slut. Om 2 veckor. 11 juni. Hela tiden nya datum...Grekland hankar sig fram men det löser sig ju hela tiden och vad är det värsta som kan hända? Ok, om ni är så rädda då, ta med kontanter så slipper ni vara oroliga att ni står där på bar backe om det blir tomt i bankomaterna. Vi som bor här då, vad ska vi göra? Om det verkligen skulle bli så att bankerna kraschar och det inte finns pengar så kan ni väl komma till mig och shoppa allihopa. Ni kan betala genom paypal :)


Ha en bra kväll allihopa och håll tummarna att min laptop håller åtminstone den här säsongen ut. 

5 kommentarer:

  1. Svar
    1. Visst är det! Kreta har massor av pärlor:)

      Radera
  2. Bilden med den blåa dörren är helt underbar! :-) De andra bilderna är också jättefina förstås :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, ute i byarna här finns det hur mycket motiv som helst i den stilen. Tyvärr kommer jag inte ut på såna turer så ofta som jag vill...

      Radera
  3. Bilden med den blåa dörren är helt underbar! :-) De andra bilderna är också jättefina förstås :-)

    SvaraRadera